REJESTR DANYCH KONTAKTOWYCH
WYMAGANE DOKUMENTY |
|
OPŁATY |
Brak |
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTU |
Urząd Gminy Poświętne, ul. Krótka 1, parter, pok. 2, czynny w poniedziałki w godz. 10.00 – 18.00, od wtorku do piątku w godz. 7:30 - 15:30 Przesłać za pośrednictwem elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej na adres –1gu999wbbo/skrytka.
UWAGA: Wniosek można złożyć w dowolnym urzędzie gminy, który ma dostęp do Rejestru Danych Kontaktowych – niezależnie od miejsca zameldowania. |
OSOBY DO KONTAKTU |
Zastępca Kierownika USC tel. 25 752-03-90 wew. 2 e-mail: ludnosc@ugposwietne.pl |
SPOSÓB I TERMIN ZAŁATWIENIA |
Przekazanie, aktualizacja i usunięcie danych kontaktowych, tak aby stały się one dostępne w Rejestrze Danych Kontaktowych następuje od razu po ich potwierdzeniu kodem przez urzędnika. Jeśli dane maja być usunięte – zostaną usunięte natychmiast (nie otrzymujemy żadnego kodu potwierdzającego). Do przekazania danych niezbędny jest telefon lub tablet albo inne tego typu urządzenie, na które za pośrednictwem SMS-a lub e-maila zostaną wysłane kody do potwierdzenia danych – jeśli dane w RDK potwierdzane są przy urzędniku. |
TRYB ODWOŁAWCZY |
Brak |
PODSTAWA PRAWNA |
Ustawa z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne · Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie rejestru danych kontaktowych |
INNE INFORMACJE (UZUPEŁNIAJĄCE) |
· Rejestr Danych Kontaktowych (RDK) to sposób, by szybko i wygodnie uzyskać informacje na przykład o: - dokumentach gotowych do odbioru, - rozpatrzeniu złożonych wniosków, - potrzebie uzupełnienia dokumentów. · Podanie swoich danych kontaktowych w jednym miejscu spowoduje, że administracja publiczna będzie miała dostęp do aktualnych danych, które pozwalają na szybki i skuteczny kontakt. · RDK nie będzie używane do rozsyłania informacji marketingowych ani reklam, ale wyłącznie do informowania o sprawach bezpośrednio dotyczących osoby zgłaszającej dane. · Dane w RDK są bezpieczne. Dostęp do nich mają tylko administracja publiczna i podmioty realizujące zadania publiczne. · Dane kontaktowe w każdej chwili można zmienić albo usunąć. Do RDK można przekazać numer telefonu i adres e-mail lub tylko jedną z powyższych danych. Podany w RDK numer telefonu lub adres e-mail może być przypisany tylko do jednej osoby. Wniosek można złożyć w urzędzie gminy , który ma dostęp do Rejestru Danych Kontaktowych – niezależnie od miejsca zameldowania. Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę: Każdy, kto spełnia poniższe warunki: · ma nadany numer PESEL, · jest osobą pełnoletnią i posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych |